از خود به فرا خود رسیدن...

از خود به فرا خود رسیدن...

...

همین سه نقطه کافیست برای همه سکوت های عالم
حرف هایی که باید زده می شد
ولی...
دیر بهتر از هرگزه نه؟!

من تو رو قضاوت می کنم یا خودتت یا خودت رو!؟

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۴۱ ب.ظ

بسم رب المهدی(عج)

 یه کم که دقت کردم یه چیزای جالبی یادم اومد

الان تو دوره زمونه ایی هستیم  که هرکسی تو صفحات مجازیش گرفته یا پروفایلش یا اصلا چرا راه دور قبل از سلام و علیک یه جمله کلیشه ایی میگه:

 قضاوت نکنیم!

:|

 و من خیلی درباره ی یه شرایط ایده آل درباره این قضیه فکر کردم که واقعا باید چی کار کرد! آدما یا در ذهن یا به زبون پیش میاد قضاوت کنن.

چون چیزایی می بینن که ناخوداگاه بدترین فکر به ذهنشون میرسه!

 اما چاره چیه!؟

در اصول اسلامی همه چیز دو طرفه است

اگر زن حقی بر مرد داره

مرد هم حقی بر زن داره

اگر حق فرزند بر والدین وجود داره

حق والدین بر فرزند هم وجود داره

و خیلی روابط دو طرف دیگه

اسلام میگه انسان های شریف!

 خودتون رو در معرض تهمت قرار ندین.یه کاری نکنین مردم شما رو قضاوت کنن و بعدش آبروتون بره زیر سم اسب رستم!

از طرفی هم میگه تا زمانی که راه داره حسن نیت داشته باش.از کجا میدونی اون پسره که همراه  دوستت بود محرمش نیست؟! یا اصلا شاید کاری پیش اومد که تو خیابون دارن حرف میزنن.اصلا به توچه!؟

این رابطه دو طرفه است

نه این که طرف خودش رو در معرض هرچی بذاره، بعدش انتظار داشته باشه هیچی هم نشنوه. و نه اینکه آدم هرچی رو دید سریع به بدترین چیز فکر کنه.

اینطوری فکر کنم جامعه جای نفس کشیدن داشته باشه

درست اون قسمت که آدما همدیگه رو بفهمن و پظایفشونو عمل کنن...

پ.ن: ان شالله با امر به معروف و نهی از منکر قاطی نشه!

 پ.ن: این طومار بلند و بالا به این معنا نیست که من تاحالا کسی رو قضاوت نکردم یا خودم موقعیتش رو برای کسی فراهم نکردم

پ.ن: روز و شبتون پر از لبخندای عمیق

  • دختر آفتاب ..

نظرات (۳)

مد شده میگن: قضاوت نکنیم
سلام رفیق جان
عصبانی هستی چرا؟! اولین باره اینطوری می‌بینمت.
پاسخ:
سلام:)
 به جان خودم عصبانی نبودم و نیستم:))
 واقعا چنین حسی رو منتقل کردم؟!
 یهو خواستم یه بار مفید حرف زده باشم:)))
می‌دونی قضاوت کردن توی ذهن آدما یه چیز طبیعیه.
ولی نمی‌دونم چرا خیلیا به زبون میارنش. در صورتی که اصلا مطمئن نیستم.
پاسخ:
اره میگم کااملا طبیعیه
فقط باید کنترلش کرد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی